Am fost si la Green Social Media! Aceasta a fost continuarea conferintei Green Conference. In cadrul workshop-ului au fost prezentate metode pentru cei ce vor sa se implice si sa propage informatii cu ajutorul new media, in principal prin bloguri, Facebook si Twitter.

Continuarea fireasca Green Conference, unde s-au prezentat solutiile ecologice pentru companii a fost Green Social Media, un workshop la care au vorbit cativa oameni foarte cunoscuti din online-ul romanesc. Este vorba despre Cristian Manafu, Bobby Voicu, Alexandru Negrea, Adrian Ciubotaru si Adrian Soare. Fiecare a avut pregatit cate o prezentare prin care a reusit sa transmita cate ceva din cunostintele lor participantilor mai putin cunoscatori intr-ale new media.

La workshop participantii erau reprezentanti din industrie ce doreau sa integreze in afacerea lor o perspectiva verde cat si cei din online. Dupa prezentari si cu mici exceptii si in timpul lor, a urmat si o sesiune de intrebari pentru prezentatori din partea publicului interesat. Majoritatea nu stiau mare lucru despre aceste noi posibilitati si au aflat cu placere ca un aspect important al acestor noi canale de comunicare o constituie costul aproape nul, fiind vorba in principal de timpul investit pentru a dobandi o anumita cota de vizibilitate.

Vorbitorii au avut un subiect principal, pe marginea caruia, din experienta personala adaugau comentarii sau raspundeau intrebarilor din sala. Cristian Manafu, ca managing partner Evensys, a deschis workshop-ul si a facut si o prezentare de ansamblu a ceea ce inseamna social media, venind in completare cu statistici despre principalele retele sociale folosite in Romania. Dupa cum explica, pentru o campanie in social media este nevoie de o strategie in care trebuie luate in considerare audientaobiectiveleplanul strategic, tacticile sicanalele de comunicare.

Pentru o buna propagare mesajelor in mediul online, este nevoie de influentatori, ce pot asigura popularizarea a unui anumit mesaj. Bobby Voicu a vorbit despre dificultatea gasirilor unor influentatori, care sa fie si potriviti cu scopul proiectului.

Despre colaborarea dintre bloggeri si ONG-uri ne-a spus Alexanru Negrea aka Buddha. Un comunicator ce doreste sa isi promoveze actiunea pe un anumit blog, trebuie sa ia in considerare printre alte aspecte si reputatia detinatorului blogului, deoarece promovarea unor mesaje ce nu sunt in concordatnta cu profilul acestuia ii vor scadea din credibilitate. Acest mesaj nu este o optiune pentru un blogger ce are o anumita imagine. Din fericire exista si locuri unde se pot transmite orice.

Adrian Ciubotaru a vorbit despre Twitter. Ce este, cum se foloseste, ce facilitati are si alte cateva sfaturi din experienta proprie: cum sa folosesti si cum sa nu folosesti populara retea de microblogging. Pentru ca bugetul este o chestiune importanta, a aratat si modalitati prin care se pot strange bani prin intermediul Twitter. Dar, dupa cum spune,“pasiunea tine loc de buget”, el fiind implicat in multe cauze sociale

Tot in ajutorul cauzelor sociale si ecologice, vine si Adrian Soare cu prezentarea sa despre Facebook, cu un accent pus pe aplicatia Causes. Cu ajutorul acestei aplicatii, se pot aduna voluntari pentru aproape orice, desigur, fiind nevoie si de o comunicare adecavata, pentru a convinge utilizatorii sa se alature cauzei. El a facut o demonstratie amuzanta, implicand propria sa persoana in prezentarea functionalitatii aplicatiei.

Prezentarile vorbitorilor au avut ecou in sala, deoarece participantii au pus intrebari si s-au informat cu privire la posibilitatile practice de a folosi aceste canale de comunicare, noi pentru multi dintre ei. Faptul ca blogurile si retele sociale gen Facebook iau amploare este un fapt cat de poate de bun, deoarece reusesc sa aduca oameni cu interese asemanatoare mai aproape, inlesnesc comunicarea intre firme si publicul lor tinta, astfel obtinandu-se un feedback cat se poate de real.