Autobuz electric, în teste, la Bucureşti

Scris la data 16/03/2015 de in Mediu

Primul autobuz electric care va circula pe străzile Bucureştiului intră în teste pe 16 martie 2015. Pentru o perioadă de două săptămâni, noul autovehicul va fi monitorizat cum se comportă în condiţiile de trafic din Capitală, a anunţat Regia Autonomă de Transport Bucureşti (RATB).

road-526196_640Autobuzul SOR EBN 10.5 este fabricat de compania SOR Libchavy, unul dintre cei mai mari producători de autobuze, troleibuze şi autocare din Cehia. Dotat cu un motor asincron răcit cu lichid, Skoda Electric, instalaţie electrică Cegelec şi acumulatori Winston Battery/Lithium – ion, autobuzul are o capacitate de 85 de locuri, un timp de încărcare a bateriilor de 7-8 ore şi o autonomie maximă de 250 de kilometri. De astăzi, autobuzul va fi pus în circulaţie pe linia 104, pe traseul Cora Pantelimon – Piaţa Operei.

„În contextul economic actual, în care criza energetică se adânceşte tot mai mult, iar poluarea şi încălzirea globală devin prioritatea numărul unu pentru noi toţi, utilizarea vehiculelor cu tracţiune electrică poate reprezenta o soluţie viabilă la aceste probleme, motiv pentru care Primăria Municipiului Bucureşti a considerat oportună testarea unei noi soluţii de transport public în Capitala”, au precizat reprezentanţii RATB, citaţi de site-ul fabricadebani.ro.

„Traficul din Bucureşti are un specific anume şi de aceea trebuie să le testam, să vedem cât sunt de fiabile. Cred că trebuie să flexibilizăm programul de circulaţie şi să ne adaptam în funcţie de ceea ce se întâmplă în stradă. Cel puţin pe zona centrală a Capitalei, vrem să intrăm cu un sistem de transport electric. Vrem să vedem cum funcţionează şi să vedem şi feedback-ul din partea călătorilor.”, a declarat pentru Agerpres directorul general al RATB, Vincenţiu Daniel Antonescu.

Teste de acest gen s-au mai făcut la noi în ţară, însă fără a se finaliza cu o investiţie în achiziţionarea autobuzelor electrice. În ultimii doi ani, şase oraşe au testat autobuze electrice produse în China, printre care Ploieşti, Timişoara, Suceava, Braşov, Brăila şi Galaţi.

Din păcate, decizia de a achiziţiona autobuze electrice se rezumă la investiţii considerabile şi la amenajarea unor spaţii. Printre dezavantajele de a avea o flotă alcătuită din autobuze electrice se numără:
– Capacitatea destul de redusă de transport. Faţă de un autobuz clasic care poate prelua până la 100 de călători, cel electric poate transporta între 60 şi 85 de călători, în funcţie de producător.
– Nu pot fi încărcate la temperaturi de sub zero grade, astfel că ar fi nevoie şi de amenajarea unor garaje speciale. În plus, deoarece nu s-au efectuat teste pe timp de iarnă la noi în ţară, nu se cunoaşte consumul de curent electric când temperatura este foarte scăzută.
– După parcurgerea a aproximativ 250 km pe zi, cu un consum de 220 kw, bateriile autobuzului nu se epuizează în totalitate, dar rămân încărcate în proporţie de numai 17%.
– Un autobuz electric poate ajunge să coste 500.000 de euro, în funcţie de capacitatea sa, pe când un autobuz clasic costă aproximativ 200.000 de euro.

Deşi autobuzele electrice sunt mai rentabile pe termen lung decât cele clasice, potrivit concluziilor celor care le-au testat, şi reduc semnificativ nivelul poluării din oraşe, primăriile şi regiile de transport din România trebuie mai întâi să-şi permită achiziţionarea unei flote şi întreţinerea acesteia. În Europa, în ţări precum Italia, Spania, Elveţia şi Finlanda, deja circulă un număr semnificativ de autobuze electrice.

Sursa foto: pixabay.com

Summary
Article Name
Autobuz electric, în teste, la Bucureşti
Author
Description
Primul autobuz electric care va circula pe străzile Bucureştiului intră în teste pe 16 martie 2015.

Tags: , , , , , , , , , , ,

Leave a Reply

Stiri de bineon

Primeste Stiri de bine prin email

Stiri de bine



Curs Valutar BNR

01 May 2017

1 EUR = RON

1 USD = RON

vezi arhiva curs

Sondaje

Pentru a avea succes în afaceri, ce contează cel mai mult?

View Results

Loading ... Loading ...
vezi arhiva de sondaje

73 queries in 0.218 seconds.