Bebelusii alaptati mai mult risca mai putin sa ajunga la obezitate

Scris la data 19/01/2010 de in Societate

Bebelusii alaptati mai mult risca mai putin sa ajunga la obezitate

Un studiu realizat de o echipa de medici danezi arata ca bebelusii care sunt alaptati cat mai mult timp, fiind expusi mai tarziu la hrana solida, au mai putine sanse sa sufere de obezitate,odata ajunsi la maturitate.

Anterior, potrivit Mediafax, unele studii relevasera ca hranirea bebelusilor numai pe cale naturala scade riscul de obezitate. Totusi, rezultatele acelor teste nu au fost concludente.

Astfel, Organizatia Mondiala a Sanatatii (OMS) impreuna cu Academia Americana de Pediatrie recomanda ca mamele sa-si alapteze bebelusii exclusiv la san pana la varsta de sase luni. Parintilor le este recomandat sa nu introduca in dieta copiilor hrana solida inainte ca acestia sa treaca de sase luni.

Pentru a ajunge la acest rezultat, medicii, coordonati de Fleischer Michaelson, de la Universitatea din Copenhaga (Danemarca), au studiat dosarele medicale a 5.068 persoane, barbati si femei, nascuti in capitala statului intre 1959 si 1961. Atunci, parintilor li s-a recomandat sa ii hraneasca pe bebelusi cu hrana solida de la varsta de patru luni. Multi dintre acestia au inceput, insa, sa manance mult mai devreme.

Cand bebelusii au atins varsta de un an, cei care au fost alaptati o perioada mai lunga aveau cei mai mici indici ai masei corporale. Ulterior, potrivit studiului, riscul de aparitie al obezitatii, calculat la varsta de 42 de ani, s-a redus intre 5 si 10% pentru fiecare luna in plus in care bebelusul a fost alaptat.

Tags: , , , ,

Leave a Reply

Stiri de bineon

Primeste Stiri de bine prin email

Stiri de bine


65 queries in 0.227 seconds.