Cafeaua previne cancerul endometric si hepatic
Scris la data 31/10/2009 de Gloria Saboff in Societate
Femeile care beau cel putin doua cesti de cafea pe zi sunt expuse unui risc mai redus de a se imbolnavi de cancer de endometru, iar consumul constant al unei singure cesti pe zi apara ficatul de celule canceroase, arata studii recente. In acelasi timp, nu trebuie sa pierdem din vedere efectele negative pe care consumul exagerat de cafea le are asupra sanatatii.
Dr. Emilie Friberg de la Institutul Karakolinska din Stockholm a condus un studiu pe 60,634 de femei suedeze, strangand date intai intre 1987 si 1990 si apoi in 1997 si comparand datele obtinute. Dupa cum explica Reuters, aproximativ 1% dintre paciente au dezvoltat cancer endometric. Studiul a aratat ca femeile care au baut cel putin doua cani de cafea pe zi au fost mai putin expuse la boala decat cele care au consumat mai putina cafea sau deloc, iar rezultatele sunt mai semnificative pentru persoanele supraponderale sau obeze, care prezinta cel mai mare factor de risc. A doua ceasca de cafea reduce riscul de imbolnavire cu 12% pentru femeile supraponderale si cu 20% pentru femeile obeze, in timp ce pentru cele cu greutate normala, riscul se reduce cu 10%. Cercetatorii au explicat ca bautura actioneaza asupra celulelor grase, asupra glucozei din sange si asupra estrogenului, toti factori asociati cu cancerul endometric.
Efectele cafelei asupra ficatului au fost analizate de doctorul Shimazu de la Universitatea Tohoku din Sendai (Japonia), prin observarea a doua grupuri de persoane cu varste peste 40 de ani. In total, peste 60,000 de femei si barbati au fost studiati pentru 7, respectiv 9 ani. Rezultatele au relevat ca persoanele care beau din cand in cand cafea prezinta un risc de imbolnavire cu cancer hepatic cu 29% mai mic decat cei care nu consuma deloc cafea. In plus, consumul regulat diminueaza riscul cu 42%.
Atat cercetatorii suedezi, cat si cei japonezi au recunoscut ca studiile trebuie efectuate si asupra altor populatii pentru a li se stabili relevanta.
Consumata in cantitati prea mari, cafeaua poate insa sa aiba efecte negative asupra sanatatii. Ea poate creste tensiunea arteriala, nivelul de grasimi din sange, provoaca batai de inima neregulate, poate provoca insomnii, anxietate, depresie, nervozitate, mareste secretia acida a stomacului si accentueaza simptomele sindromului premenstrual.
One Response to “Cafeaua previne cancerul endometric si hepatic”
Leave a Reply
Primeste Stiri de bine prin email
Stiri de bine
Stiri de bine recomanda
Curs Valutar BNR
23 May 2012
1 EUR = 4.3288 RON
1 USD = 3.0897 RON
vezi arhiva curs
Sondaje
Loading ...
vezi arhiva de sondaje
Stiri de bine
Stiri de bine recomanda
Curs Valutar BNR
1 EUR = 4.3288 RON
1 USD = 3.0897 RON
Sondaje
[...] studio organizat de Nescafe, o cana de cafea preparata in mod corect, adica 1.8g de cafea solubila la 150 ml de apa, poate ameliora o durere de [...]