Cei care mananca peşte sunt mai feriti de boli cardiace

Scris la data 23/07/2010 de in Culinar

Cei care mananca peşte sunt mai feriti de boli cardiace

Barbatii de varsta medie si inaintata, care mananca peşte in fiecare zi sunt mai putin expusi in fata factorilor de risc pentru boli cardiace decat cei care mananca ocazional peşte, arata un studiu recent.

Rezultatele studiului arata ca acizii grasi omega 3, continuti in special in carnea de peste gras, precum somonul, macroul si tonul alb, ar aduce beneficii pentru aparatul cardio-vascular. Studiile clinice au demonstrat ca omega-3 poate duce la reducerea trigliceridelor (un tip de grăsimi din sânge).

Cercetarile anterioare au evidentiat ca si suplimentele de ulei de peşte pot ajuta la scăderea tensiunii arteriale şi pot reduce riscul de deces în rândul persoanelor cu boli de inima.

Un alt studiu, efectuat pe 3.500 de adulţi coreeni cu varste cuprinse intre 40 si 69 de ani, a aratat ca barbatii care au mancat o porţie de peşte în fiecare zi au fost expusi cu 57% mai puţin la dezvoltarea unui sindrom metabolic timp de trei ani decât cei care au mancat peşte mai puţin de o dată pe săptămână. Sindromul metabolic se referă la o colecţie de factori de risc pentru diabet zaharat, boli de inima si accident vascular cerebral – inclusiv obezitatea abdominală, hipertensiune arterială, zahăr crescut în sânge, colesterol şi trigliceride la un nivel ridicat.

Studiul recent, realizat de specialisti de la Universitatea din Seul, este primul care arata o asociere cu o serie de factori de risc. Cercetatorii au descoperit ca, din 232 de barbati care au mâncat peşte în fiecare zi de la începutul studiului, doar la un numar de 29 (12% ) s-a dezvoltat sindromul metabolic in urmatorii trei ani. Insa, ipotezele nu s-au demonstrat si in cazul femeilor. Motivul acestei discrepante ar putea fi faptul ca femeile nu au absorbit o cantitate suficienta de acizi grasi omega 3. Barbatii care au consumat zilnic peste au absorbit o cantitate de 786 miligrame de acizi grasi, in timp ce femeile au resorbit 563 miligrame.

Cu toate acestea, chiar dacă va alimentati cu peşte în mod regulat, mai sunt si alti factori de care depinde rezistenta la riscuri. Mentinerea greutatii, exerciţii fizice regulate, lipsa fumatului, o dietă echilibrată, bogată în fructe, legume, alimente bogate in fibre si grasimile nesaturate “bune” sunt considerate la fel de importante.

Sursa: Reuters

Tags: , , , ,

Leave a Reply

Stiri de bineon

Primeste Stiri de bine prin email

Stiri de bine


66 queries in 0.319 seconds.