Studiu: Europenii, încrezători în viitor

Scris la data 05/03/2015 de in Economie

Un studiu realizat de GfK în 14 ţări europene arată că indicatorii pentru aşteptările privind starea economiei şi veniturile, precum şi pentru dorinţa de cumpărare, au crescut spre sfârşitul anului 2014 în majoritatea ţărilor Uniunii Europene, inclusiv în România. Asta însemnă că majoritatea europenilor au păşit în 2015 cu un nivel ridicat al optimismului şi cu speranţa că va fi un an mai bun.

cumparaturiPotrivit rezultatelor studiului, în prima jumătate a anului 2014, economiile tuturor ţărilor europene au evaluat în mod pozitiv. Indicatorii arătau o creştere a încrederii consumatorilor în dezvoltarea economiei, fapt ce ar fi reprezentat depăşirea anilor grei de recesiune. Între lunile aprilie şi iunie 2014, indicatorii pentru aşteptările privind starea economiei şi veniturile, precum şi pentru dorinţa de cumpărare, au atins valori record aproape peste tot în Europa. Indicele climatului de consum a ajuns la cea mai ridicată valoare înregistrată din aprilie 2008.

Însă în perioada verii şi a toamnei, nesiguranţa a început să crească, nu numai în rândul consumatorilor, ci şi la nivel de economie. Oscilaţiile de sentimente ale oamenilor sunt cauza evenimentelor care au avut loc pe plan mondial, atât politic, cât şi economic şi social. Anul 2014 a fost sub semnul conflictelor din Ucraina şi a celor dintre Israel şi Palestina. În plus, creşterea produsului intern brut a fost mult mai lentă decât se anticipase în unele ţări europene, în timp ce altele au înregistrat chiar o scădere. Situaţia a fost afectată şi de o rată a inflaţiei extrem de scăzută. A existat, de asemenea, riscul unei evoluţii negative a preţurilor la nivel de UE cauzat de prăbuşirea preţurilor la energie. În acest context, valorile indicatorului au scăzut peste tot spre sfârşitul verii, iar în unele cazuri s-a accentuat toamna. Cu toate acestea, în trimestrul al patrulea, un nou sentiment de optimism a apărut în majoritatea ţărilor europene. Deşi mulţi indicatori au rămas sub zero, aceştia au înregistrat o tendinţă ascendentă în toate ţările.

Românii îşi păstrează optimismul

Consumatorii români au început să creadă mult mai repede că propriile lor perspective privind veniturile se vor îmbunătăţi. Astfel, aşteptările privind veniturile au crescut din decembrie 2013 până în iunie 2014 destul de mult, potrivit studiului. Totuşi, acest lucru nu a influenţat în mod semnificativ dorinţa de cumpărare. De fapt, românii au la dispoziţie relativ puţini bani pentru a supravieţui vieţii de zi cu zi, reuşind să îşi asigure doar cele necesare. Tot ce reprezintă cumpărături semnificative sau sume de bani puse deoparte sunt excepţii destul de rare în societatea românească, din păcate.

Compania de cercetare de piaţă GfK a efectuat sondajul „Climatul de consum Europa” în 14 de ţări ale Uniunii Europene la însărcinarea Comisiei Europene.

Indicatorii GfK au la bază sondaje lunare concentrate asupra atitudinii consumatorilor. Acestea abordează situaţia economică generală din diferite ţări şi situaţia gospodăriilor individuale.

Summary
Article Name
Studiu: Europenii, încrezători în viitor
Author
Description
Un studiu realizat de GfK în 14 ţări europene arată că indicatorii pentru aşteptările privind starea economiei şi veniturile, precum şi pentru dorinţa de cumpărare, au crescut spre sfârşitul anului 2014 în majoritatea ţărilor Uniunii Europene, inclusiv în România. Asta însemnă că majoritatea europenilor au păşit în 2015 cu un nivel ridicat al optimismului şi cu speranţa că va fi un an mai bun.

Tags: , , , , , ,

Leave a Reply

Stiri de bineon

Primeste Stiri de bine prin email

Stiri de bine



Curs Valutar BNR

01 May 2017

1 EUR = RON

1 USD = RON

vezi arhiva curs

Sondaje

Pentru a avea succes în afaceri, ce contează cel mai mult?

View Results

Loading ... Loading ...
vezi arhiva de sondaje

74 queries in 0.232 seconds.