Vitamina B incetineste avansul maladiei Alzheimer

Scris la data 09/09/2010 de in Stiinta

Vitamina B incetineste avansul maladiei Alzheimer

Tabletele de vitamina B ar putea incetini si chiar stopa avansul bolii neurodegenerative Alzheimer, arata un studiu al unei echipe de cercetatori de la Universitatea din Oxford, Marea Britanie, citeaza The Telegraph.

Cercetatorii britanici au condus un experiment pe 168 de persoane in urma caruia au aflat ca trei doze de suplimente de vitamina B luate in fiecare zi au redus atrofierea creierului, asociata cu dementa, cu pana la 53%.

Atrofierea creierului este o parte naturala a procesului de imbatranire dar poate accelera in cazul persoanelor care sufera de maladia Alzheimer si de dizabilitate cognitiva usoara – o forma de pierdere a memoriei.

Este primul experiment care are un adevarat succes si cred ca va schimba complet directia de studiu pentru maladia Alzheimer”, a declarat profesorul David Smith, co-autorul cercetarii.

Rezultatele cercetarii sunt controversate deoarece incalca notiunile de pana acum care aratau clar cum trebuie abordata problematica Alzheimer.

Oamenii de stiinta au subliniat faptul ca dozele de vitamina B folosite in cadrul experimentului sunt mult mai mari decat cele obtinute normal in urma unei diete sau a suplimentelor obisnuite.

Tags: , , , ,

Leave a Reply

Stiri de bineon

Primeste Stiri de bine prin email

Stiri de bine


65 queries in 0.270 seconds.